niedziela, 21 lipca 2013

Norwegia...

Dawno się nie odzywałam, ale natłok zdarzeń i jak zwykle brak czasu niestety na to nie pozwolił. Mam nadzieję, że mi wybaczycie:-) Na początek relacja z pięciodniowej niestety:-/ wycieczki do męża do Norwegii. Wiem, że co niektórzy czekają na relację z tej wycieczki:-) Przez sześć lat jakoś się nie złożyło, żeby tam pojechać ( tyle lat moja druga połówka wyjeżdża tam do pracy). Ale w końcu nadarzyła się okazja i z kolegą męża z pracy i jego żoną poleciałam do mojego lubego. Jak ja żałuję, że nie zrobiłam tego wcześniej! Mieszkaliśmy w ich służbowym mieszkaniu tam gdzie pracują w Larsnes. Można powiedzieć, że jest to taka wioska, ale jakże urokliwa. Ja osobiście wolę takie klimaty. Cisza, spokój i piękne widoki. Góry norweski są piękne i wbrew pozorom wcale nie są szare tylko zielone:-) W bardzo dużej mierze są porośnięte zielenią i drzewami.

Praktycznie z każdej góry spływają wodospady! W zależności od opadów są mniejsze lub większe. Po prostu piękne!!! Zdjęcia tego nie oddają, a mój opis to już w ogóle. Nie mam daru do pisania niestety:-/ Trzeba po prostu pojechać i zobaczyć!
           Byliśmy też na największym lodowcu w Europie w Briksdal. Ja się ubrałam jak na lodowiec, czyli golf, w plecaku polar i kurtka. Sprawdzaliśmy pogodę i podawali, że ma być 23 stopnie! Myślę sobie, no pod lodowcem na dole może i tak, ale im wyżej tym zimniej. Reszta naszej ekipy ubrała sobie krótkie rękawy pod spód, ja oczywiście nie. No i co? Skwar jak nie wiem co, żeby dojść do lodowca idzie się krętą drogą w górę ok 1 godziny, a ja w tym golfie:-) Widoki piękne, po drodze przechodzi się przez mostek przy wodospadzie i w zależności od wiatru jest się mniej, lub bardziej mokrym, ale jest super!!! Zresztą zobaczcie same.

Na szczęście przy lodowcu mogłam się trochę ochłodzić:-)))

Super wyprawa!!! Następnego dnia byliśmy w oceanarium. Zdjęcia wyszły nie za bardzo, bo nie wolno robić z lampą:-/ Ale co nieco pokażę.

Tu spóźniliśmy się na karmienie:-/ Od znajomych wiemy, że w tym wielkim akwarium pływa nurek, który karmi ryby. Jest tam specjalnie przygotowana do tego celu ala sala kinowa.

Było też pomieszczenie dla dzieci, gdzie można było sobie po dotykać różne żyjątka, albo połowić kraby na krewetki. Super sprawa dla dzieciaków!

Po akwarium pojechaliśmy do troszkę większego miasta Alesund. Cudowna architektura i klimat!

Beacie z bloga http://smakzycia1.blogspot.com/ kupiłam w prezencie kulę, taką ze śnieżkiem:-), bo wiem, że zbiera. Ja zdjęcia nie zdążyłam zrobić, ale już ma wstawione u siebie na blogu, więc możecie tam podejrzeć. Cieszę się, że Ci się podobała Beatko.
             Także jak macie możliwość to polecam z całego serca, na pewno nie będziecie żałowały! Na tym kończę dzisiejszy pościk. Mam nadzieję, że nie zanudziłam Was:-) Dobrze jeśli czujecie niedosyt, może to będzie zachęta, żeby się tam wybrać:-)))
             Dziękuję Wam za cierpliwość, może ten post chociaż w części zrekompensuje tak długą ciszę u mnie. Witam też nowe obserwatorki, rozgośćcie się u mnie, jeżeli odpowiadają Wam takie klimaty:-)
            Pozdrawiam cieplutko :-)

1. z przyjemnością odbyłam tę podróż...
    szkoda ze wirtualną. Cudnie tam jest

2. Jednym tchem obejrzałam zdjęcia! Cudowna wycieczka, dobrze ze pojechałaś, no i maż szczęśliwy:))) Jeźdź tam częściej i zdawaj relacje zdjęciami bo mi mało!!!! Piękny kraj, pamiętam jak czytałam "sagę o ludziach lodu" I te wszystkie opisy krajobrazów pochłaniałam jednym tchem:)
    Kula śnieżna u Beatki wygląda fajowo - ależ ona jest zakręcona babka!

1. Sagę też czytałam, a zdjęć mam tyle, że chyba by mi konto zablokowali:-)))Wiesz jaki miałam dylemat, które wybrać? Co do Beatki to chciałabym mieć taką pozytywną energię jak Ona!
      :-)

3. Podpisuje się pod moją poprzedniczką - cudowna wycieczka, zdjęcia. Jestem za tym, żebyś faktycznie częściej "zdawała"takie relacje zdjęciowe.
    Serdecznie pozdrawiam :)

1. Teraz jadę do Krakowa, no za Kraków:-) Będę między innymi na wystawie psów z moim psiakiem, także recenzja na pewno będzie, może nawet na bieżąco!

4. Beatko,aż mi buźka otworzyła sie z zachwytu!!! Jak ja Ci zazdroszczę tej wyprawy,w jakich pięknych miejscach byłaś...A zdjęcia po prostu są bajkowe.Wiem,że Norwegia jest piękna ale na Twoich zdjęciach to baśniowy kraj!!!Nie dziwię się,że chciałabyś tam wrócić,póki możesz korzystaj i wracaj tam ile możesz:)A za kulę jeszcze raz dziękuję!!!Ależ ja mam obok siebie cudownych ludzi!!!

1. Cieszę się, że się spodobała. Proponuję już zbierać pieniążki i za rok się tam wybrać:-)

5. Już jakiś czas temu chciałam Ci polecić pewien blog,zajrzyj:http://podnorweskimniebem.blogspot.com/

1. Dzięki bardzo! Już zajrzałam, ale tylko na momencik. Super, już tam zostaję:-)

6. Pejzaże zapierające dech w piersiach:) Dla takich widoków warto tam pojechać w podróż marzeń:) Pozdrawiam:)

1. Polecam każdemu! Marzenia się czasem spełniają, nieraz wystarczy im tylko troszkę pomóc-finansowo:-)
      Pozdrawiam:-)

7. Zdjęcia wspaniałe, zazdroszczę niemożebnie takiej pięknej wyprawy.:)

8. Piękna wyprawa- prześliczne krajobrazy dech zapierają w piersi tylko pozazdrościć [w dobrym słowa tego znaczeniu] pozdrawiam Dusia

1. Cieszę się, że Ci się podobają. Na żywo to jest dopiero efekt!
      pozdrawiam:-)

9. Wspaniałe zdjęcia, cudowne widoki - też zazdroszczę:)

10. Wspaniałe zdjęcia, zawsze chciałam pojechać do Norwegii:)

11. wow zaparło mi dech w piersiach ale cudownie

12. Jakie piękne zdjęcia.
    O tak, czuję niedosyt i proszę o więcej.
    Pozdrawiam. Ola.

1. Wstawię jeszcze kilka przy okazji następnego posta.Pozdrawiam:-)

13. Super zdjęcia a wspomnienia zostaną na zawsze.
    Norwegia jest piękna

1. Zgadza się! Mam nadzieję, że jeszcze się tam wybiorę:-)
      pozdrawiam:-)

14. Takie widoki, to uczta dla moich oczu, a zdjęcia wyszły Ci ekstra!Pozdrawiam!

15. Wspaniała wyprawa i piękne zdjęcia:) Z wielką przyjemnością przeczytałam i obejrzałam. Dzięki i pozdrawiam cieplutko. Ania

16. Fantastyczne zdjęcia,wyjatkowe. Pozdrawiam serdecznie Jola z Dobrych Czasów.